0
Day
:
sep
0
Hour
:
sep
0
Minute
:
sep
0
Second

Robohry II.

Kategorie pro II. stupeň ZŠ je pro letošní rok 2024/25 verzí Open.

V letošním roce poměří síly nejen spolu ale i proti sobě zástupci nejen základních ale i středních škol.

Je tedy možné použít jakékoli dostupné konstrukční sady a stavebnice. Z těch známých stojí za zmínku Lego – všechny programovatelné verze, Nezha Micro:bit + rozšíření Wukong, Mbot – jakákoli verze, Vex IQ – žákovská nebo soutěžní sada.

Připravené úkoly vyzkouší bystrost Vašeho myšlení, originalitu nápadů a skvělé konstrukční a programátorské řešení problémů. 

Nebojte, vítězové neodejdou domů s prázdnýma rukama ale odnesou si pěkné ceny za jejich unikátní výkon. 

Takže….

Místo konání:

Kulturní dům a konferenční centrum Litoměřice, Na Valech 2028, 412 01 Litoměřice 1

Vstup hlavním vchodem

Harmonogram:

8:00 – 9:00 Prezentace

9:00 Zahájení

9:10 – 9:30 Tréninkové jízdy

9:30 – 13:30 Soutěžní jízdy

14:00 Vyhlášení vítězů

Časový harmonogram se může změnit.

ZŠ Open

Odvoz disků

  1. Úkolem je naprogramovat autonomního robota tak, aby z vyznačeného prostor odvezl co nejvíce bodovaných objektů (disků) do cílových zón v časovém limitu 3 minuty 
  1. Robot musí být plně autonomní tj. splnit zadaný úkol bez zásahu člověka.  
  1. Na soutěžní úkol je vyhrazený časový limit 180 sekund = 3 minuty.  
  1. Hraje se na soutěžním hřišti o rozměrech 183*152 cm – 6*5 VEX dlaždic. 
  1. Robot svou jízdu začíná na vyznačené startovací dlaždici a časomíra se zapíná zapnutím programu robota. 
  1. Tým může s robotem jakkoli manipulovat, robot však musí být vždy vrácen na startovní prostor.  
  1. Během manipulace s robotem se časomíra nevypíná. 
  1. Pokud je s robotem manipulováno, robot nesmí obsahovat žádný bodovaný prvek. 
  1. Soutěžící se nesmí jakkoli dotýkat soutěžního hřiště. 
  1. Pokud stihne robot splnit úkol v časovém limitu, zbylý čas se na body nepřevádí. Použije se jako rozhodovací element při stejném počtu získaných bodů 
  1. Tým má na splnění úkolu 2 bodované pokusy, kdy se počítá lepší bodový zisk a ten je následně započítán.  
  1. Bodování soutěžního úkolu: 
  1. Oranžový disk umístění v cílovém prostoru – 3body 
  1. Maximální bodový zisk – 60 bodů 
  1. Disk musí být většinou svého půdorysu za čárou cílové zóny, aby byl započítán do získaného skóre 

SŠ Open

Bludiště

  1. Úkolem je naprogramovat autonomního robota tak, aby odstranil všechny herní elementy (zelené herní kostky) z vyznačeného prostoru. 
  1. Robot musí být plně autonomní tj. splnit zadaný úkol bez zásahu člověka.  
  1. Na soutěžní úkol je vyhrazený časový limit 180 sekund = 3 minuty.  
  1. Hraje se na soutěžním hřišti o rozměrech 183*152 cm – 6*5 VEX dlaždic. 
  1. Robot svou jízdu začíná na vyznačené startovací dlaždici a časomíra se zapíná zapnutím programu robota. 
  1. Tým může s robotem jakkoli manipulovat, robot však musí být vždy vrácen na startovní prostor.  
  1. Během manipulace s robotem se časomíra nevypíná. 
  1. Pokud je s robotem manipulováno, robot nesmí obsahovat žádný bodovaný prvek. 
  1. Soutěžící se nesmí jakkoli dotýkat soutěžního hřiště. 
  1. Pokud stihne robot splnit úkol v časovém limitu, zbylý čas se na body nepřevádí. Použije se jako rozhodovací element při stejném počtu získaných bodů 
  1. Tým má na splnění úkolu 2 bodované pokusy, kdy se počítá lepší bodový zisk a ten je následně započítán.  
  1. Bodové hodnocení: 
  1. Herní element mimo vyznačený prostor – 2 body 
  1. Vyklizený prostor malé věže – 5 bodů 
  1. Vyklizený prostor velkého hradu – 20 bodů 
  1. Maximální bodový zisk – 66 bodů 

Společná výzva – ZŠ+SŠ

  1. Úkolem je v časovém limitu propíchnout soupeřův balónek umístěný na robotovi 
  1. Společná výzva není během soutěžního dne povinná. Týmy se do ní hlásí dobrovolně s oznámením během registrace do soutěže.  
  1. Neohlášený tým se nebude moci společné výzvy účastnit.  
  1. Ve společné výzvě jsou roboti ovládání pomocí dálkového řízení, ovladače, dotykového zařízení jedním určeným řidičem ze soutěžního týmu. 
  1. Robot má na sobě připevněný špendlík – zapůjčený v den soutěže a nafouknutý balónek. 
  1. Umístění špendlíku i balónku na robotu je plně v gesci soutěžního týmu, který si toto umístění zvolí.  
  1. Balónek musí být volně přístupný a dostupný k jeho propíchnutí tj. například nesmí být obestaven konstrukčními prvky 
  1. Hraje se na soutěžním poli 3*3 VEX dlaždice 
  1. Roboti začínají v protilehlém, označeném rohu hřiště 

Obecná pravidla

  1. Pořadatelem soutěže je ZŠ Na Valech Litoměřice, zastoupena Bc. Štěpánem Samkem. 
  1. Soutěže se účastní 3členné týmy žáků II. Stupně ZŠ a 3členné týmy žáků SŠ. 
  1. Týmy mohou být složeny ze žáků rozdílných ročníků.  
  1. Při soutěži je dovoleno používat jakoukoli konstrukční a programátorskou sadu – Micro:bit a konstrukční sady, Mbot + jakákoli konstrukční verze, Lego – jakákoli programovatelná verze, Vex GO/IQ – žákovská/soutěžní sada, vlastní konstrukce robota z 3D tisku 
  1. Body získané v jednotlivých kategoriích jsou přiřazeny danému týmu a následně je utvořeno pořadí nejlepších týmu v každé kategorii. 
  1. Ve Společné výzvě proti sobě bojují dva náhodně vylosované týmy a postupují do finále systémem pavouka – viz pravidla Společné výzvy. 
  1. Během celé soutěže je možné robota jakkoli upravovat, přestavovat, měnit jeho připravený kód 
  1. Na splnění soutěžního úkolu v základní kategorii má tým vždy 2 bodované pokusy, kdy se počítá pokus s lepším bodovým ziskem. 
  1. Zásadní a finální slovo v hodnocení má hlavní rozhodčí 
  2. Robot je v celé soutěži naprosto autonomní, to znamená, že nepotřebuje žádný zásah svého operátora. Pokud se robot zasekne, tým to nahlásí příslušnému rozhodčímu, robot je vrácen na startovní pozici a program resetován. Časomíra se nezastavuje!