Odpočet pro Robohry Brno

0
Day
:
sep
0
Hour
:
sep
0
Minute
:
sep
0
Second

Odpočet pro Robohry Litoměřice

0
Day
:
sep
0
Hour
:
sep
0
Minute
:
sep
0
Second

Robohry VEX GO

Nové úkoly, zajímavé výzvy ale hlavně unikátní soutěžní hřiště VEX GO, které prověří Vaše konstrukční nápady ale i schopnosti ovládat robota. 

To jsou Robohry VEX GO.

Soutěž pro žáky 4. – 6. ročníku ZŠ v konstrukci a následném ovládání svého robota. 

Během soutěže je využívána konstrukční stavebnice VEX GO. 

Litoměřice

Kulturní dům a konferenční centrum Litoměřice, Na Valech 2028, 412 01 Litoměřice 1

Vstup hlavním vchodem

Brno

Základní škola a Mateřská škola Brno, Bosonožské nám. 44,

Harmonogram:

8:00 – 9:00 Prezentace

9:00 Zahájení

9:10 – 9:30 Tréninkové jízdy

9:30 – 13:15 Soutěžní jízdy

13:30 Vyhlášení vítězů

Časový harmonogram se může změnit.

Soutěžní úkol č.1

Týmová spolupráce

Na soutěžním hřišti o rozměrech 6*5 dlaždic VEX GO spolupracují 2 roboti v soutěžním zápase.

Soutěžní dvojice jsou náhodně vylosovány.

Soutěžní zápas trvá celkem 60 vteřin = 1 minutu.

Robot je ovládán vždy jedním řidičem z každého týmu.  

Robot startuje dotykem jakékoli své části o vnitřní stěnu hřiště na vyznačené dlaždici. 

Robot je ovládaný pomocí ovladače – dotykové zařízení – nejčastěji tablet, v případě domluvy předem, je možné zařízení na místě zapůjčit.  

Robot může být sestaven jen z oficiálních součástek ze sady VEX GO.  

Jakékoli ozdobné prvky, které neovlivňují funkční prvky robota jsou povoleny. 

Účastnit se můžou žáci 4- 6. ročníku ZŠ. 

Podle počtu účastněných týmů je odehrán přiměřený počet soutěžních kol. Může se stát, že týmy budou hrát společně s každým týmem ale také mohou odjezdit méně soutěžních kol.  

Zaseklý či rozbitý robot je ohlášen přítomnému rozhodčímu  a poté je řidičem přesunut do startovního prostoru a může pokračovat v jízdě. Časomíra se nezastavuje.  

Přesouvaný robot nesmí obsahovat soutěžní prvek.  

Bodování soutěžního kola: 

  1. Uvolnění červené kostky 2 body 
  1. Přesun červené kostky do cílové prostoru 10 bodů 
  1. Přesun oranžového disku do cílového prostoru 2 body 
  1. Přesun zelené kostky do cílového prostoru 3 body 
  1. Alespoň 4 prvky stejné barvy v cílové zóně 10 bodů 

Maximální bodový zisk 104 bodů 

Bodové hodnocení je spočítáno hned po skončení zápasu a představenou oběma týmům. 

Řidiči týmů aktuálního soutěžního zápasu mohou řešit nesoulad bodového zisku s rozhodčím. 

Pozdější reklamace/ reklamace po schválení bodů a odsouhlasení nebudou řešeny 

Pokud není možné stížnost vyřešit s rozhodčím u hřiště, je přivolán hlavní rozhodčí.  

Řidičská zóna odkud jsou roboti řízeni, je na kratší straně herního pole v jeho přední části. Řidiči se tedy dívají na herní pole z pohledu jako vedle na fotografii.

Soutěžní úkol č.2

Samostatné jízdy

Na soutěžním hřišti o rozměrech 6*5 dlaždic VEX GO jezdí 1 robot v soutěžním zápase.

Soutěžní tým jezdí v časovém limitu sám

Soutěžní zápas trvá celkem 120 vteřin = 2 minuty.

V samostatné jízdě má tým celkem 3 pokusy na dosažení nejlepšího bodového výsledku. 

Zbylá pravidla jsou totožná se soutěžním úkolem Týmové spolupráce.

Soutěžní úkol č.3

Podmořské dobrodružství

  1. Na hřišti jezdí jeden robot jednoho soutěžního týmu. 
  1. Robot začíná svou jízdu na zelené dlaždici 
  1. Časový limit na splnění úkolu je 120 vteřin = 2 minuty.  
  1. V případě stejného bodového zisku dvou týmů, rozhoduje o vítězství zbývající čas do limitu. 
  1. Na splnění soutěžního úkolu mají celkem 2 pokusy. Počítá se lepší bodový výsledek. 
  1. Úkolem je splnění dílčích bodovaných úkolů 
  • Přesunutí Purpurového senzoru na fialovou dlaždici – 1 bod 
  • Přesunutí Modrého senzoru na modrou dlaždici – 1 bod 
  • Přesunutí Oranžového senzoru na oranžovou dlaždici – 1 bod 
  • Opravení / zatlačení trubkového mechanizmu – 3 body 
  • Umístění oranžového senzoru na vrchol sopky – 5 bodů 
  • Zarovnání turbíny s bílými paprsky – 3 body 
  • Otevření škeble – 3 body 
  • Doručení perly ze škeble na zelenou dlaždici – 10 bodů 
  • Maximální bodový zisk – 30 bodů  
  1. Řidičská zóna je po celou dobu soutěžního kola před podmořskou laboratoří tj, prostor tak, aby řidič viděl na celé hřiště.  

Obecná pravidla

  1. Pořadatelem soutěže je ZŠ Na Valech Litoměřice, zastoupena Bc. Štěpánem Samkem, případně osoba sama.
  2. Soutěže se účastní 3členné týmy žáků 4. – 6. ročníku ZŠ
  3. Při soutěži je dovoleno používat pouze konstrukční sadu Vex GO. 
  4. Během soutěžního dne je dovoleno robota jakkoli upravovat a vylepšovat. 
  5. Týmy si zvolí řidiče robota pro soutěžní kola. Během plnění soutěžního úkolu není možné předávat řízení robota jinému členu týmu. Celkem tedy mohou být tři řidiči, ale také jen jeden.
  6. Řidič robota NEOPOUŠTÍ během své jízdy vyznačenou sekci pro řidiče robota. Dlouhá strana hřiště, cílové elementy jsou po pravé straně řidiče.
  7. Body se získávají za soutěžní úkol dohromady pro oba týmy v týmové výzvě – viz níže. Následně je spočítán bodový průměr na počet soutěžních zápasů a vyhrává tým s vyšším bodovým průměrem. 
  8. Body ze soutěžní části Sólová jízda a Podmořské dobrodružství se sčítají dohromady a určují se vítězové míst č. 1, 2 a 3

9. Nejsou dovoleny jakékoli dodatečné díly vytištěné na 3D tiskárně, ani díly z ostatních konstrukčních stavebnic VEX. 

10. Pro ovládání robota při soutěžních úkolech je zapotřebí mít vlastní ovládací zařízení (tablet, Ipad, NTB s dotykovou obrazovkou).

11. Členům týmu je ZAKÁZÁNO se během plnění soutěžního úkolu jakkoli dotýkat svého robota. Pokud se robot jakkoli zasekne či rozbije, upozorní na to řidič příslušného rozhodčího. Robot je následně odebrán z hřiště a vrací se zpět na startovní pozici. Časomíra se nezastavuje!